Inchirieri masina

De cand granitele UE s-au largit si tot mai multi cetateni din cele 28 de tari membre au prins gustul de a calatori liber, turismul a prins avant si serviciile rent a car, deopotriva. In 2013, in spatiul UE erau peste 21 milioane de contracte individuale de inchirieri auto, iar pentru 2015-2016 se estimeaza o crestere anuala de 3-4%. Dar cum aceasta depinde si de gradul de satisfactie al consumatorilor, Comisia Europeana a introdus noi masuri menite sa sporeasca drepturile clientilor.

Inchirieri masina

In ultimii ani s-au inregistrat mai multe reclamatii din partea clientilor care inchiriasera masini in alta tara. De aceea, Comisia Europeana a solicitat celor mai mari cinci societati de rent a car, prezente in mai multe state (Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz si Sixt, care insumeaza >65% din contractele de inchirieri auto din spatiul UE), sa-si alinieze practicile la normele UE privind drepturile consumatorilor.

Inchirieri masina

Recent, cele cinci companii au anuntat ca-si vor imbunatati politicile de informare si conditiile de inchiriere. Concret, printre masurile vizate se numara:

  • mai multa transparenta la rezervarile online:
    • informatii mai clare privind toate taxele implicite, precum si optiunile taxate suplimentar;
    • informatii mai clare privind principalele cerinte si conditii de inchiriere, inclusiv depozitele-garantie ce urmeaza a fi debitate de pe cardul clientului;

Inchirieri masina

  • o informare mai buna a clientului, la momentul inchirierii, privind solutiile de asigurare disponibile, inclusiv costurile si acoperirea acestora, precum si situatiile exceptate;

Inchirieri masina

  • o politica mai avantajoasa si mai transparenta privind alimentarea cu carburant;

Inchirieri masina

  • procese mai clare si mai echitabile la inspectia autoturismelor;

Inchirieri masina

  • corectarea practicilor privind imputarea unor taxe suplimentare clientilor: acestora trebuie sa li se acorde sansa de a contesta, in conditii rezonabile, dauna imputata inainte de a li se debita de pe card suma garantata ca depozit. De exemplu, cuiva i-a fost retinuta suma de €600 ca depozit. Pe durata inchirierii masinii, aceasta a fost zgariata, valoarea prejudiciului fiind estimata la mai putin de €100, insa, la returnarea masinii, persoana a avut surpriza de a i se retine intreaga suma a depozitului, furnizorul motivand ca o astfel de situatie era prevazuta in clauzele contractuale. Ei bine, astfel de practici abuzive trebuie excluse din conduita companiilor de inchirieri auto.

Sursa: blog.autonom.ro

Inchirieri masina

Join This Conversation